Řešení problému s nefungujícími síťovými tiskárnami po přechodu na Windows 11

Pokud vaše síťová tiskárna přestala fungovat po aktualizaci na Windows 11, může být problém způsoben zastaralými ovladači, nekompatibilními protokoly nebo změnami v nastavení zabezpečení. Tento článek nabízí několik ověřených postupů, jak problém vyřešit.

Zkontrolujte připojení a nastavení tiskárny

  1. Ověřte připojení:
    • Ujistěte se, že je tiskárna zapnutá a připojená k síti.
    • Zkuste pingnout IP adresu tiskárny z příkazového řádku (ping [IP adresa tiskárny]). Pokud není dostupná, zkontrolujte kabely, Wi-Fi připojení a router.
  2. Znovu přidejte tiskárnu:
    • Otevřete Nastavení > Zařízení > Tiskárny a skenery.
    • Klikněte na Přidat tiskárnu nebo skener.
    • Pokud se tiskárna nenajde automaticky, vyberte Tiskárna, kterou chci, není uvedena a zadejte její IP adresu.

Aktualizace ovladačů tiskárny

  1. Zkontrolujte ovladače ve Správci zařízení:
    • Stiskněte Win + X a vyberte Správce zařízení.
    • Rozbalte sekci Tiskové fronty nebo Tiskárny, klikněte pravým tlačítkem na svou tiskárnu a vyberte Aktualizovat ovladač > Vyhledat ovladače automaticky.
  2. Stáhněte ovladače od výrobce:
    • Navštivte webové stránky výrobce tiskárny a stáhněte nejnovější ovladače pro Windows 11.
  3. Odinstalujte staré ovladače:
    • Ve Správci zařízení klikněte pravým tlačítkem na tiskárnu a vyberte Odinstalovat zařízení.
    • Restartujte počítač a nainstalujte nové ovladače.

Zkontrolujte nastavení zabezpečení

  1. Změny v nastavení SMB:
    • Windows 11 může mít změněné nastavení SMB protokolu. Pokud tiskárna používá starší verzi SMB, zkuste povolit SMB 1.0:
      • Otevřete Ovládací panely > Programy > Zapnout nebo vypnout funkce systému Windows.
      • Zaškrtněte Podpora pro sdílení souborů SMB 1.0/CIFS a klikněte na OK.
      • Restartujte počítač.
  2. Zkontrolujte firewall a antivirový software:
    • Ujistěte se, že brána firewall neblokuje přístup k síťové tiskárně.
    • Dočasně vypněte antivirový software a zjistěte, zda se tiskárna připojí. Pokud ano, přidejte tiskárnu do seznamu povolených zařízení.

Další doporučení

  • Zkontrolujte aktualizace systému Windows:
    • Přejděte na Nastavení > Windows Update a klikněte na Zkontrolovat aktualizace.
  • Použijte diagnostický nástroj výrobce:
    • Někteří výrobci tiskáren nabízejí diagnostické nástroje, které pomohou odhalit problémy s připojením a ovladači.
  • Resetujte tiskárnu na výchozí nastavení:
    • Podívejte se do příručky k tiskárně a proveďte reset zařízení. Poté tiskárnu znovu připojte k síti a zkuste ji přidat do Windows 11.

Problémy se síťovými tiskárnami po přechodu na Windows 11 lze často vyřešit aktualizací ovladačů, změnou nastavení protokolu SMB nebo úpravou bezpečnost

Návod nestačil? Chcete se na něco zeptat?

IT-forum.cz

 

Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>