Pokud vaše síťová tiskárna přestala fungovat po aktualizaci na Windows 11, může být problém způsoben zastaralými ovladači, nekompatibilními protokoly nebo změnami v nastavení zabezpečení. Tento článek nabízí několik ověřených postupů, jak problém vyřešit.
Zkontrolujte připojení a nastavení tiskárny
- Ověřte připojení:
- Ujistěte se, že je tiskárna zapnutá a připojená k síti.
- Zkuste pingnout IP adresu tiskárny z příkazového řádku (ping [IP adresa tiskárny]). Pokud není dostupná, zkontrolujte kabely, Wi-Fi připojení a router.
- Znovu přidejte tiskárnu:
- Otevřete Nastavení > Zařízení > Tiskárny a skenery.
- Klikněte na Přidat tiskárnu nebo skener.
- Pokud se tiskárna nenajde automaticky, vyberte Tiskárna, kterou chci, není uvedena a zadejte její IP adresu.
Aktualizace ovladačů tiskárny
- Zkontrolujte ovladače ve Správci zařízení:
- Stiskněte Win + X a vyberte Správce zařízení.
- Rozbalte sekci Tiskové fronty nebo Tiskárny, klikněte pravým tlačítkem na svou tiskárnu a vyberte Aktualizovat ovladač > Vyhledat ovladače automaticky.
- Stáhněte ovladače od výrobce:
- Navštivte webové stránky výrobce tiskárny a stáhněte nejnovější ovladače pro Windows 11.
- Odinstalujte staré ovladače:
- Ve Správci zařízení klikněte pravým tlačítkem na tiskárnu a vyberte Odinstalovat zařízení.
- Restartujte počítač a nainstalujte nové ovladače.
Zkontrolujte nastavení zabezpečení
- Změny v nastavení SMB:
- Windows 11 může mít změněné nastavení SMB protokolu. Pokud tiskárna používá starší verzi SMB, zkuste povolit SMB 1.0:
- Otevřete Ovládací panely > Programy > Zapnout nebo vypnout funkce systému Windows.
- Zaškrtněte Podpora pro sdílení souborů SMB 1.0/CIFS a klikněte na OK.
- Restartujte počítač.
- Windows 11 může mít změněné nastavení SMB protokolu. Pokud tiskárna používá starší verzi SMB, zkuste povolit SMB 1.0:
- Zkontrolujte firewall a antivirový software:
- Ujistěte se, že brána firewall neblokuje přístup k síťové tiskárně.
- Dočasně vypněte antivirový software a zjistěte, zda se tiskárna připojí. Pokud ano, přidejte tiskárnu do seznamu povolených zařízení.
Další doporučení
- Zkontrolujte aktualizace systému Windows:
- Přejděte na Nastavení > Windows Update a klikněte na Zkontrolovat aktualizace.
- Použijte diagnostický nástroj výrobce:
- Někteří výrobci tiskáren nabízejí diagnostické nástroje, které pomohou odhalit problémy s připojením a ovladači.
- Resetujte tiskárnu na výchozí nastavení:
- Podívejte se do příručky k tiskárně a proveďte reset zařízení. Poté tiskárnu znovu připojte k síti a zkuste ji přidat do Windows 11.
Problémy se síťovými tiskárnami po přechodu na Windows 11 lze často vyřešit aktualizací ovladačů, změnou nastavení protokolu SMB nebo úpravou bezpečnost
Podělte se o své zkušenosti v komentářích.