Jak zakázat OneDrive

Aktualizováno: 17 srpen 2017
Zobrazeno: 12143

Ve Windows 10 je standardně nainstalovaná cloudová služba Microsoftu OneDrive. Pokud nechcete tuto službu využívat, lze ji zakázat prostřednictvím Editoru místních zásad skupiny. Editor místních zásad skupiny je však dostupný pouze ve Windows 10 Pro.

Pomocí kombinace kláves [Windows] + [R] otevřete okno »Spustit«, napište příkaz »gpedit.msc« a stiskněte klávesu [Enter].

Jak zakázat OneDrive

Otevře se Editor místních zásad skupiny. V levé části okna přejděte do složky »Místní počítač - zásady\Konfigurace počítače\Šablony pro správu\Součásti systému Windows\OneDrive«. Dvojklikem myši otevřete položku »Bránit používání OneDrivu jako úložiště souborů« v pravé části okna editoru.

Jak zakázat OneDrive

V novém okně označte volbu »Povoleno«. Tím povolujete bránění používání OneDrive. Nové nastavené potvrďte tlačítky »Použít« a »OK«.

Jak zakázat OneDrive

S novým nastavením nebudete mít možnost průběžně synchronizovat soubory a OneDrive se nezobrazí ani v Průzkumníku souborů.

Pokud se nechcete úložiště OneDrive zbavovat úplně, ale stačí vám aby se nespouštěl při zapnutí počítače, zakažte ho prostřednictvím Správce úloh. Pomocí klávesové zkratky [Ctrl] + [Shift] + [Esc] otevřete »Správce úloh« a přepněte se na záložku »Po spuštění«. V seznamu spouštěných aplikací najděte »OneDrive« a tlačítkem »Zakázat«, zakažte jeho spouštění při startu operačního systému. Složka souborů OneDrive v Průzkumníku souborů bude stále dostupná.

Jak zakázat OneDrive

TIP: Jak vrátit starou kalkulačku do Windows 10

Pomohlo? Tak sdílej ;)

Komentáře (3)

Podělte se o své zkušenosti v komentářích:
Napsat komentář