Pomocí kombinace kláves [Windows] + [R] otevřete okno »Spustit«, napište příkaz »gpedit.msc« a stiskněte klávesu [Enter].
Otevře se Editor místních zásad skupiny. V levé části okna přejděte do složky »Místní počítač – zásady\Konfigurace počítače\Šablony pro správu\Součásti systému Windows\OneDrive«. Dvojklikem myši otevřete položku »Bránit používání OneDrivu jako úložiště souborů« v pravé části okna editoru.
V novém okně označte volbu »Povoleno«. Tím povolujete bránění používání OneDrive. Nové nastavené potvrďte tlačítky »Použít« a »OK«.
S novým nastavením nebudete mít možnost průběžně synchronizovat soubory a OneDrive se nezobrazí ani v Průzkumníku souborů.
Pokud se nechcete úložiště OneDrive zbavovat úplně, ale stačí vám aby se nespouštěl při zapnutí počítače, zakažte ho prostřednictvím Správce úloh. Pomocí klávesové zkratky [Ctrl] + [Shift] + [Esc] otevřete »Správce úloh« a přepněte se na záložku »Po spuštění«. V seznamu spouštěných aplikací najděte »OneDrive« a tlačítkem »Zakázat«, zakažte jeho spouštění při startu operačního systému. Složka souborů OneDrive v Průzkumníku souborů bude stále dostupná.
TIP: Jak vrátit starou kalkulačku do Windows 10
Diamant •
Zkoušel jsem opakovaně vypnout OD pomocí "Po spuštění" ale položka OneDrive tam není.
Diamant •
Dělal jsem něco úplně jiného (jak se zbavit OneDrive jsem vzdal po neúspěších) a otevřel "Programy a funkce" , objevil jsem tam zobrazený OneDrive. Tak jsem na něj cvičně klepnul a zobrazilo se Odinstalovat ! Jo, tak klik A SVĚTE DIV SE OneDrive ZMIZEL !!!
Jak je to možné nechápu. Jen poznámka: před tím jsem čistil registr pomocí CCleaner.
Je něco nového v téhle oblasti ?
Dík •
Díky Diamantovi,
Po spuštění – udělal jsem to, bylo to ještě horší. Při tisku přes PDF Creator začal One Drive otravovat pokaždé s přihlášením…
Onedrive se stejně pokaždém startu spustil do systémové oblasti vpravo dole, i když se po spuštění vůbec nezobrazoval!
Kupodivu odinstalace šla. Doufám, že bude vše OK.