Pokud se vám ve Windows 11 nedaří synchronizovat soubory pomocí OneDrivu, může to být způsobeno několika příčinami. Problémy mohou zahrnovat špatné připojení k internetu, zastaralou verzi aplikace, nebo konflikt s jiným softwarem. V tomto článku se podíváme na nejčastější příčiny a jejich řešení.
Ověřte připojení k internetu
- Zkontrolujte stav připojení:
- Otevřete nastavení sítě (klikněte na ikonu sítě v pravém dolním rohu obrazovky) a zkontrolujte, zda jste připojeni k internetu.
- Restartujte router nebo modem:
- Pokud máte podezření na nestabilní připojení, zkuste restartovat router nebo modem.
- Použijte jinou síť:
- Pokud je to možné, připojte se k jiné Wi-Fi síti nebo zkuste kabelové připojení, abyste vyloučili problémy s aktuálním připojením.
Ověřte aktualizace OneDrivu
- Zkontrolujte verzi OneDrivu:
- Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu v oznamovací oblasti.
- Zvolte Nápověda a nastavení > Nastavení > O aplikaci a ověřte, že máte aktuální verzi.
- Stáhněte nejnovější aktualizaci:
- Přejděte na oficiální web OneDrivu a stáhněte nejnovější verzi. Nainstalujte ji a zkontrolujte, zda se problém vyřešil.
Zkontrolujte úložiště OneDrivu
- Ověřte dostupné místo:
- Klikněte na ikonu OneDrivu a zkontrolujte, kolik máte k dispozici úložného prostoru.
- Pokud jste dosáhli limitu, odstraňte nepotřebné soubory nebo rozšiřte úložný prostor.
- Vyčistěte místní složky:
- Otevřete složku OneDrive na svém počítači a odstraňte nepotřebné nebo velké soubory, které mohou blokovat synchronizaci.
Resetujte synchronizaci OneDrivu
- Zastavte a restartujte aplikaci:
- Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu a vyberte Ukončit OneDrive.
- Otevřete OneDrive znovu z nabídky Start a zkontrolujte, zda synchronizace začala fungovat.
- Odpojte a znovu připojte účet:
- Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu, zvolte Nápověda a nastavení > Nastavení > Účet.
- Vyberte Odstranit propojení tohoto PC a poté znovu přidejte svůj účet a spusťte synchronizaci.
Zkontrolujte nastavení Windows
- Aktualizujte Windows:
- Přejděte na Nastavení > Aktualizace a zabezpečení > Windows Update a nainstalujte všechny dostupné aktualizace.
- Ověřte skupinové zásady (pro podnikové uživatele):
- Otevřete Editor místních zásad skupiny (gpedit.msc) a ověřte, zda nejsou použity zásady blokující OneDrive.
- Zkontrolujte bránu firewall:
- Otevřete Zabezpečení systému Windows > Firewall a ochrana sítě a ujistěte se, že OneDrive není blokován.
Řešení běžných chybových hlášení
- Chyba „Soubor nelze synchronizovat“:
- Přesuňte problémový soubor do jiné složky, poté jej znovu zkuste přesunout do OneDrivu.
- Zkontrolujte, zda soubor nemá příliš dlouhý název nebo neobsahuje nepodporované znaky.
- Chyba „Připojení bylo přerušeno“:
- Restartujte OneDrive a přihlaste se znovu.
- Zkontrolujte stav serverů OneDrivu na oficiální stránce podpory Microsoftu.
Nefunkční synchronizace OneDrivu ve Windows 11 může mít mnoho příčin, od problémů s připojením přes zastaralý software až po konflikty s bránou firewall. Projděte si výše uvedené kroky, abyste identifikovali zdroj problému a obnovili správnou synchronizaci. Pokud problémy přetrvávají, obraťte se na podporu Microsoftu, kde vám mohou poskytnout další pomoc.
Podělte se o své zkušenosti v komentářích.