Jak opravit nefunkční synchronizaci OneDrive ve Windows 11

Pokud se vám ve Windows 11 nedaří synchronizovat soubory pomocí OneDrivu, může to být způsobeno několika příčinami. Problémy mohou zahrnovat špatné připojení k internetu, zastaralou verzi aplikace, nebo konflikt s jiným softwarem. V tomto článku se podíváme na nejčastější příčiny a jejich řešení.

Ověřte připojení k internetu

  1. Zkontrolujte stav připojení:
    • Otevřete nastavení sítě (klikněte na ikonu sítě v pravém dolním rohu obrazovky) a zkontrolujte, zda jste připojeni k internetu.
  2. Restartujte router nebo modem:
    • Pokud máte podezření na nestabilní připojení, zkuste restartovat router nebo modem.
  3. Použijte jinou síť:
    • Pokud je to možné, připojte se k jiné Wi-Fi síti nebo zkuste kabelové připojení, abyste vyloučili problémy s aktuálním připojením.

Ověřte aktualizace OneDrivu

  1. Zkontrolujte verzi OneDrivu:
    • Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu v oznamovací oblasti.
    • Zvolte Nápověda a nastavení > Nastavení > O aplikaci a ověřte, že máte aktuální verzi.
  2. Stáhněte nejnovější aktualizaci:
    • Přejděte na oficiální web OneDrivu a stáhněte nejnovější verzi. Nainstalujte ji a zkontrolujte, zda se problém vyřešil.

Zkontrolujte úložiště OneDrivu

  1. Ověřte dostupné místo:
    • Klikněte na ikonu OneDrivu a zkontrolujte, kolik máte k dispozici úložného prostoru.
    • Pokud jste dosáhli limitu, odstraňte nepotřebné soubory nebo rozšiřte úložný prostor.
  2. Vyčistěte místní složky:
    • Otevřete složku OneDrive na svém počítači a odstraňte nepotřebné nebo velké soubory, které mohou blokovat synchronizaci.

Resetujte synchronizaci OneDrivu

  1. Zastavte a restartujte aplikaci:
    • Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu a vyberte Ukončit OneDrive.
    • Otevřete OneDrive znovu z nabídky Start a zkontrolujte, zda synchronizace začala fungovat.
  2. Odpojte a znovu připojte účet:
    • Klikněte pravým tlačítkem na ikonu OneDrivu, zvolte Nápověda a nastavení > Nastavení > Účet.
    • Vyberte Odstranit propojení tohoto PC a poté znovu přidejte svůj účet a spusťte synchronizaci.

Zkontrolujte nastavení Windows

  1. Aktualizujte Windows:
    • Přejděte na Nastavení > Aktualizace a zabezpečení > Windows Update a nainstalujte všechny dostupné aktualizace.
  2. Ověřte skupinové zásady (pro podnikové uživatele):
    • Otevřete Editor místních zásad skupiny (gpedit.msc) a ověřte, zda nejsou použity zásady blokující OneDrive.
  3. Zkontrolujte bránu firewall:
    • Otevřete Zabezpečení systému Windows > Firewall a ochrana sítě a ujistěte se, že OneDrive není blokován.

Řešení běžných chybových hlášení

  • Chyba „Soubor nelze synchronizovat“:
    • Přesuňte problémový soubor do jiné složky, poté jej znovu zkuste přesunout do OneDrivu.
    • Zkontrolujte, zda soubor nemá příliš dlouhý název nebo neobsahuje nepodporované znaky.
  • Chyba „Připojení bylo přerušeno“:
    • Restartujte OneDrive a přihlaste se znovu.
    • Zkontrolujte stav serverů OneDrivu na oficiální stránce podpory Microsoftu.

Nefunkční synchronizace OneDrivu ve Windows 11 může mít mnoho příčin, od problémů s připojením přes zastaralý software až po konflikty s bránou firewall. Projděte si výše uvedené kroky, abyste identifikovali zdroj problému a obnovili správnou synchronizaci. Pokud problémy přetrvávají, obraťte se na podporu Microsoftu, kde vám mohou poskytnout další pomoc.

Návod nestačil? Chcete se na něco zeptat?

IT-forum.cz

 

Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>