Jak vyřešit problém s nefunkčním mikrofonem na Windows 11 po aktualizaci

Po aktualizaci na Windows 11 se může stát, že mikrofon přestane fungovat. Tento problém může být způsoben nesprávným nastavením, poškozenými ovladači nebo konflikty se zabezpečením systému. Tento návod vám pomůže mikrofon zprovoznit.

1. Zkontrolujte fyzické připojení mikrofonu

  1. Ujistěte se, že mikrofon je správně zapojen do konektoru nebo připojen přes Bluetooth.
  2. Pokud používáte externí mikrofon, vyzkoušejte jiný port nebo kabel.
  3. Ověřte, že mikrofon není fyzicky poškozen.

2. Zkontrolujte nastavení zvuku

  1. Klikněte pravým tlačítkem na ikonu zvuku v pravém dolním rohu obrazovky a vyberte Nastavení zvuku.
  2. V sekci Vstup zkontrolujte, zda je váš mikrofon vybrán jako výchozí zařízení.
  3. Klikněte na Otestovat mikrofon a sledujte, zda indikátor reaguje na zvuk.

3. Povolte přístup k mikrofonu

  1. Otevřete Nastavení stisknutím kláves Win + I.
  2. Přejděte na Soukromí a zabezpečení > Mikrofon.
  3. Ujistěte se, že je povolen přístup k mikrofonu pro aplikace.
  4. V seznamu aplikací ověřte, zda je mikrofon povolen pro konkrétní aplikace, které používáte.

4. Aktualizujte ovladače mikrofonu

  1. Otevřete Správce zařízení stisknutím kláves Win + X.
  2. Rozbalte sekci Zvukové, obrazové a herní zařízení.
  3. Klikněte pravým tlačítkem na svůj mikrofon a vyberte Aktualizovat ovladač.
  4. Zvolte Vyhledat ovladače automaticky nebo stáhněte aktuální ovladače z webu výrobce.

5. Zakažte a znovu povolte mikrofon

  1. Otevřete Správce zařízení.
  2. Klikněte pravým tlačítkem na svůj mikrofon a vyberte Zakázat zařízení.
  3. Poté znovu klikněte pravým tlačítkem a vyberte Povolit zařízení.

6. Spusťte nástroj pro odstraňování potíží

  1. Otevřete Nastavení > Systém > Odstraňování potíží.
  2. Klikněte na Další nástroje pro odstraňování potíží.
  3. Najděte Záznam zvuku a spusťte nástroj.
  4. Postupujte podle pokynů na obrazovce.

7. Zkontrolujte nastavení aplikací

  1. Ujistěte se, že aplikace, kterou používáte, má správně nastavený mikrofon.
  2. Například v aplikaci Zoom přejděte do Nastavení > Zvuk a vyberte správný mikrofon.
  3. V jiných aplikacích najděte podobné nastavení a ověřte správný výběr.

8. Obnovte nastavení zvuku

  1. Otevřete Nastavení > Systém > Zvuk.
  2. Klikněte na Obnovit pod sekcí Pokročilé zvukové možnosti.

9. Vypněte konfliktní software

  1. Některý antivirový nebo bezpečnostní software může blokovat přístup k mikrofonu.
  2. Dočasně vypněte tento software a ověřte, zda mikrofon začne fungovat.
  3. Pokud se problém vyřeší, přidejte aplikaci s mikrofonem do výjimek.

10. Proveďte obnovení systému

  1. Stiskněte Win + R, zadejte rstrui a stiskněte Enter.
  2. Vyberte bod obnovení vytvořený před aktualizací.
  3. Postupujte podle pokynů a obnovte systém.

Problémy s nefunkčním mikrofonem po aktualizaci na Windows 11 lze většinou vyřešit pomocí správného nastavení, aktualizace ovladačů nebo použití nástroje pro odstraňování potíží. Pokud problémy přetrvávají, obraťte se na podporu výrobce mikrofonu nebo Microsoftu.

Návod nestačil? Chcete se na něco zeptat?

IT-forum.cz

 

Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>