Jak spravovat a monitorovat zařízení pomocí TeamViewer Management Console

TeamViewer Management Console je výkonný nástroj, který umožňuje centralizovanou správu a monitorování zařízení připojených prostřednictvím TeamViewer. Díky němu lze efektivně spravovat připojení, sledovat stav zařízení a nastavovat oprávnění.

Požadavky

  • Aktivní TeamViewer účet s oprávněními pro správu
  • Přístup k TeamViewer Management Console
  • TeamViewer nainstalovaný na spravovaných zařízeních

Krok 1: Přihlášení do TeamViewer Management Console

  1. Otevřete webový prohlížeč a přejděte na login.teamviewer.com.
  2. Přihlaste se pomocí svého TeamViewer účtu.
  3. Po přihlášení získáte přístup k seznamu zařízení, připojením a dalším nástrojům pro správu.

Krok 2: Přidání a organizace zařízení

  1. V hlavní nabídce přejděte do sekce „Devices“.
  2. Klikněte na „Add Device“ a zadejte TeamViewer ID a heslo vzdáleného zařízení.
  3. Pokud je zařízení propojeno s vaším účtem, automaticky se zobrazí v seznamu.
  4. Pro lepší organizaci můžete zařízení seskupovat podle oddělení nebo lokace.

Krok 3: Monitorování zařízení

  1. V sekci „Dashboard“ lze sledovat stav všech připojených zařízení.
  2. Monitorujte dostupnost, verzi TeamViewer, poslední aktivitu a další klíčové informace.
  3. Nastavte si upozornění pro případ, že zařízení ztratí připojení nebo vyžaduje aktualizaci.

Krok 4: Správa uživatelských oprávnění

  1. V nabídce „User Management“ lze přidávat a spravovat uživatele s různými úrovněmi přístupu.
  2. Definujte role a oprávnění pro jednotlivé členy týmu.
  3. Povolte dvoufázové ověřování pro zvýšení bezpečnosti připojení.

Krok 5: Protokolování a historie připojení

  1. V sekci „Reports & Logs“ naleznete podrobnou historii připojení ke všem zařízením.
  2. Sledujte, kdo a kdy se k jednotlivým zařízením připojil.
  3. Exportujte logy pro další analýzu a bezpečnostní audity.

Krok 6: Vzdálená správa a aktualizace

  1. Klikněte na libovolné zařízení v seznamu a vyberte „Remote Control“ pro připojení.
  2. Spouštějte skripty nebo instalujte aktualizace přímo přes konzoli.
  3. Automatizujte aktualizace TeamViewer pro všechna zařízení v síti.

TeamViewer Management Console je výkonný nástroj pro efektivní správu a monitorování zařízení. Poskytuje přehled o všech připojených zařízeních, umožňuje nastavení oprávnění, sledování aktivit a zajištění bezpečnosti. Díky této konzoli můžete jednoduše a efektivně spravovat vzdálené připojení a minimalizovat bezpečnostní rizika.

Návod nestačil? Chcete se na něco zeptat?

IT-forum.cz

 

Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>